Fortfarande lördag

Just nu går det en reklam om mötesteknik. Bland annat handlar en av dem om hur man ska agera vid brainstorming. Att det viktigaste är att alla tankar/idéer duger. Hur trovärdigt blir det när kvinnan som "undervisar" suckar??

Min lördag är verkligen skön!!! Bus, tv, god mat och tända ljus. Faktiskt precis vad jag behöver. Tittade på Rain man, den filmen borde alla se. Om man tittar på Dustin Hoffman och tänker på hur han upplever sin omvärld kan man förstå och faktiskt bli avundsjuk på hur fantastiskt det  går att uppleva livet. Om man ser det ur Tom Cruises vinkel kan man se hur tufft det kan vara att inte förstå men också hur fantastiskt det blir om man väljer att se saker i nya vinklar. 

En fantastisk film. Lärorik. Alla borde se den. 

Fick just en kommentar på mitt förra inlägg, och svarar att visst tar jag emot tanken, uppskattar den även om jag inte förstår den. Menar att jag inte fattar följande: hur du orkar/kan tänka på andra när jag vet att livet brinner hos dig, stort av dig. Också, fattar inte varför, jag är inte annorlunda nu än förr. 

Kvällen fortsätter med tv och ljus. Ska vila upp mig. Skaffa ny energi. Imorgon ska jag träffa finaste Bus igen. Önskar att någon eller ens jag själv kunde förstå hur han gör mig glad och hur jag blir tårögd av känslor varje gång jag tänker tanken på att han är min. 
Det är en dröm som gått i uppfyllelse. Jag har drömt om detta sedan jag var väldigt liten. Låg i sängen och fantiserade om egen häst. Satt i bilen de 40 milen till Torshult och pratade/fantiserade om att ha häst. 

Nu, jag har honom här. Han är lugn trevlig och fantastisk. Att jag: Annakarin lyckats fostra och rida in en häst. Själv. 

Så många som tvivlat på mina färdigheter som mamma, mig själv inkluderat, det har nog gått så där, beroende på vem man frågar och ingen, inte minst jag själv trodde att jag hade lugnet. Att jag lyckats med detta. Det är så stort och underbart. 

Jag längtar till imorgon när jag får stoppa ansiktet i hans man och känna värmen. 

Tänk att jag kan??! Otroligt kul :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0