Irrande

Jag har ont i huvudet, tuff dag först på jobbet och sedan möte, ett möte dock som gav otroligt mycket. Från klarhet till klarhet. 

Nästa år är det val och det fick mig att tänka på politiker. Tidigare var det mest så att man sa att politiker inte kunde svara rakt på frågor. Nu har det slingrande jamsandet vuxit till ett pajkastande vrål. 
Inte ett ämne tas upp utan att politiker helt utan att ens försöka dölja det, kastar skit på det politiska motstånd de har. Det finns i min mening inget engagemang för frågorna. Det är hela tiden ett raljerande ordbajsande för att få andra att te sig som dåliga politiker som vill Svenson illa. 

Att man egentligen pratar om viktiga frågor som arbetslöshet, bostäder, sjukvård eller skola - det är inte viktigt. De bara öser skit på andra. Får de någon fråga som är svår eller kräver svar, ja då slingrar man sig som i forna dagar och häver sedan ur sig något om motståndet. Som en sista utväg kan de alltid kasta Sverigedemokraterna till lejonen. 
Missförstå inte. Jag personligen tycker inte SD är bra, dock är de i riksdagen och det är juvenilt av övriga parti att bete sig som de gör. Det bästa och som jag tror mest effektiva vore att ta SD's frågor och göra dem till sina. Belysa ämnena som tas upp. 

I det läget skulle viktiga frågor bli tagna på allvar med lite seriös botten och inte av (i mina ögon) halv/hel rasister som använder propaganda och myter till att värva människor som inte har orken att ta ställning och ta reda på fakta utan förhåller sig till köksbordspolitik. 

Politik idag verkar mest handla om att i tv klädda i designerkostymer kasta dynga på andra politiker. 

I min åsikt - förvuxna småungar med dyra kläder i sandlådan. 




Kommentarer
Eulalia

Så jävla klockren!!!

2013-12-18 @ 23:56:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0