Musikhjälpen

Jag har precis sett avslutet på Musikhjälpen. Det berör, inget snack om det. 
Människors engagemang, musiken, kändisarna och programledarna. Helt otroligt. Jag kan inte säga annat. Hur årets tema: alla kvinnors rätt att överleva sin graviditet. Hur alla barn har rätt till sin mor. Det berör och rör. 

Våra barn är vår framtid. Vår tid med våra barn en lånad tid och en ynnest. Det här säger jag ofta. Idag känns det än mer. 

Att det inte är en självklarhet att överleva sin graviditet är fel på så många nivåer. Att det varannan minut runt om i världen dör en kvinna. Hur kan det ens ske? Det föll många tårar på mig idag och i veckan. 

Jag tycker att programledarna var fantastiska, alla intiativ underbara. Jag är väldigt stolt att kunna säga att en av dem var Linnea Jurss, som var med och stafettsprang från Älvdalen. Linnea är i vanliga fall en helt fantastisk tjej och nu efter detta i mina ögon, en förebild. Jag är stolt över att kunna säga att jag känner henne. 

Musikhjälpen gjorde massa gott och de fick in över 28 miljoner. Musiken hjälper många. Musik är fantastiskt. 

Nu är veckan över. Lampor slocknat, kameror stängts av och mickar tystnat. Men musiken lever och hörs. Människors engagemang lever. Det känns bra. 

Framtiden för världens barn är lite bättre.  




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0