Tv

Som tidigare skrivet blir det mycket tv. Allt från fåniga förnedringsprogram till djupsinniga dokumentärer och allt där emellan. Det som slår mig är att det är verkligen så många olika bekymmer/problem som finns. Hur vi handskas med det har nog med våra tidigare erfarenheter, intellekt och trygghet. Men det är också som jag skrivit innan att det värsta för mig kan vara en petitess för en annan. 

Det är en ganska svindlande tanke. 

När man läser tidningar är det misshandel, mord , våldtäkt, rån och misär i massor. Det är helt galet vilket samhälle vi lever i. Hur ett liv, en medmänniska inte räknas. 
Samtidigt flödar sociala medier över av humor inlägg av olika sort. Jag gissar att vi behöver det som balans till allt som sker runt oss. 

Ja oavsett det handlar om fattigdom, död, ostädade rum, droger eller en tå man just slagit i på bordsbenet, så behöver man något som får en att tänka på annat. 

Ibland, men det vill man inte erkänna, så är det skönt att veta att någon annan har det värre än en själv. Att någon är mindre lyckad eller mer illa ute. Då känner man sig lite bättre. 
Mycket svårt att erkänna, men sant. 

En gullig hundvalp, kattunge eller bebis som gör något sött är också härligt och får oss att le.

Tillbaka till tv:n, det är fantastiskt vilken variation av program det finns och man kan välja om man vill eller inte vill se. 
Snart börjar alla sockersöta julfilmer, det ska bli lite kul tycker jag. En massa magiska filmer med en liten lurande dröm om att kanske, kanske sker under om man bara tror. 

Det ser jag fram mot. 


Jul, drömmar och under på väg...?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0