Buskul

Det är nu ett tag sedan jag stod i valet och kvalet om att skaffa häst - jag bestämde mig för att göra det. Det gällde en unghäst och jag har aldrig haft en unghäst. Han är vacker, liten och fantastiskt trevlig. Han var/är dock sk klapphingst det innebär att en "kula" inte fanns där den borde och det kan bli en ganska kostsam histioria. Men jag valde att chansa. Det var stor chans att kulan skulle ligga i gången så att säga och då skulle det röra sig om strax runt 8-9 tusen.

 

Det har dragit ut på tiden med en massa prover och försök som jag inte ska trötta ur er med här. I lördags fick jag beskedet att det kommer att bli dyrt som fan ca 25 tusen och i det tog jag beslutet att ta bort honom. Men skam den som ger sig - jag ringde en instans till. Evidensia i Örebro och där säger man att det kan gå att göra för ca 15 tusen. Jag är alltså på.

Nu är jag försiktigt optimistisk och i slutet av februari vet vi hur det gick - då har jag antingen min drömhäst om än i återhämtning från operation men dock - annars har jag en ekonomisk förlust och en sorg att hantera. Men det är det värt. Jag har bestämt mig för en sak i allt det här. Jag ska ha häst igen. Går det åt pepparn nu lär jag få återhämta mig ekonomiskt men sen går jag på det igen om än då inte med en unghäst.

 

Det känns så viktigt med Bus som jag kallar honom, han är allt jag önskat i en egen häst, jag vill så gärna forma honom till att bli det som jag tror att han kan bli och som jag tror att jag kan fixa. Jag kommer behöva många goda råd och jag kommer att få många blåmärken gissar jag men det kommer att vara så värt det.

Summa kardemumma är jag nöjd med valet jag gjorde och nu håller jag tummarna för att det går vägen.

  Bus-fin!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0