(O)ljud

Mina morgnar är viktiga för mig. Det har tagit tid att förändra mitt tänk från tiden som ensam. Jag har egentligen inte dåligt morgonhumör, jag vill bara ha min morgon på mitt sätt.

Nu som sambo har vi under åren som gått utverkat rutiner som funkar. För bägge. Jag går oftast upp först och hinner på så sätt få lite egentid. När klockan är halv sju varje morgon ringer min sambos alarm, och här är det någon som sover HÅRT vilket gör att det ringer - länge. Mycket snooze gör att det också ringer många gånger. Det kan man tycka inte är så farligt men alarmet låter som en talgoxe på speed så det är enerverande.

Skulle det sedan vara så att jag ska upp senare så vaknar jag alla fall av ovan nämnda ljud medan somliga sover oberört. Detta ljud kan eka i mitt huvud under halva resan till jobbet.

Nu har min sambo också börjat spela ett spel på telefon som har och absolut måste spelas med ljudet på. Javisst ljudet låter som en trana i födslovånda.
Jag hör ljudet under kvällen och det följer mig in i sömnen.

Missförstå nu inte jag tycker det är charmigt. Det bara slog mig i morse att ljudet följer med mig en stund och att livet inte är som förr. Det är bättre, mycket bättre.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0