Trodde

Idag hade jag avslut med gruppen i Katrineholm. Det var vemodigt, bägge grupperna jag haft har berört mig. Idag var det flera saker, bland annat den fantastiskt vackra somaliska kvinna som under praktiken fått självförtroende och en väl utvecklad svenska. Det berör.
Men det som också är stort är att så många satt där idag och ingen av dem fattar hur mycket de lärt mig eller hur glad jag är över att få haft privilegiet att möta dem på resan i livet och på vägen mot jobb.

När de gått satt jag kvar i telefonmöte och med otaliga mail att skicka och besvara. Hela tiden med en känsla i kroppen av att vara slut. Trodde det berodde på vemod.

Åkte till hästen för att få energi och kärlek, det fick jag. Varje gång jag känner hans varma kropp mot min hand, den underbara doften i min näsa, förundras jag över att han faktiskt är min. Orkade trots allt det inte göra något vettigt. Trodde det berodde på matbrist.

Blev serverad god mat och vin, vi spelade kort och jag försökte komma igen. Det hände inte. Trodde det berodde på vinet.
Gjorde ett ryck i trädgården men noll energi så vi gick in. Trodde det berodde på solen under dagen.

Kollade tv och åt godis men gruset i ögonen och känslan av att inte orka hålla fokus gjorde att jag nu lagt mig. Orkar knappt hålla luren, känns som träningsvärk i armarna. Jag tror det beror på att jag är trött. Väldigt enkelt och när jag då inser att det är fredag och jag jan sova imorgon om jag vill så känns det väldigt skönt. Inga borde, inget att visa eller bevisa. Riktigt skönt!

Imorgon får det bli vilket väder det vill (det blir det ju alltid) och jag ska njuta. I någon form. Nu ska jag drömma om min fina fina häst, han är verkligen en av de största saker som hänt mig. Ofantligt stort, helt obegripligt och fantastiskt.



Kommentarer
Eulalia

Ge dig tid för återhämtning och eftertanke, du ger så mycket av dig själv hela dagarna. Låt helgen vara din och bara din och inga måsten

2013-05-17 @ 23:15:14
Åsa Eneklo-Sandberg

Du är fin/Åsa

2013-05-18 @ 07:52:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0