Spegel spegel på väggen där

Läste förra veckan om en politiker som anklagats för sexuella närmande och sedan lades det ner. Det blev ord mot ord vilket gjorde att det inte gick att driva målet.  

Det jag funderar på är om det är så att hans politiska position hade något som helst med att göra att det blev nedlagt? Är det så att vissa människor har lättare att "komma ur" saker än andra? Jag tror det. Rent generellt, inte nödvändigtvis i detta fall. (Är inte tillräckligt påläst) 

Jag tror, vet faktiskt, att har man en viss position kan man klara sig undan saker. Det behöver inte vara kriminellt utan att man inte behöver (slipper) be om ursäkt om man betett sig illa eller att man ursäktas av olika skäl. 

Det får mig yttermera att tänka på något som också diskuterades i helgen. En del människor klarar sig undan. Levererar lögner, svek och har ett beteende som lämnar mycket övrigt att önska. 
Ändå klarar de sig undan. Men som vi sa: det exploderar en dag. Det är jag faktiskt övertygad om. 

En idiot är en idiot. Och som tur är brukar fan hämta hem de sina. Det hoppas jag på när det gäller politiker, människor i position och övrigt löst folk. 

En dag väljer omgivningen att inte blunda och hålla med längre, och då: BOOOM! 

Bortsett denna moraliska svada vill jag gnälla. Det är KALLT!! Fy bubblan, jag tycker inte om det. Jag vänjer mig aldrig och jag önskar bara att det blir vår. Hur jag ska ta mig genom detta känns omänskligt nu när vi står vid startlinjen av vintern. Tänk om man vore en Björn och fick gå i ide. 

Imorgon har jag inte ett utan två viktiga möten. Det ska bli intressant. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0