Tv och tankar

Lördag är en riktigt bra dag för egotid så jag gjorde det rätta tog mig tiden att sova ut. Har sedan ridit, idag gick det så där. Bus hade dåligt fokus och jag fick inte någon ordning på varken honom eller mig. Det är ju så det blir ibland. Får se hur det blir imorgon. 

Har igår och idag fått lektion i hur man virkar och jag har alltid vetat om att jag är kass på handarbete. Min dotter har en ängels tålamod i att förklara och visa men jag har motorik som en femåring så resultatet blir därefter. 

Kollade filmen Blind Side. Den är söt, varm och härlig. Man blir liksom glad och samtidigt lännas man med en känsla av att världen är orättvis och man inser att man kan göra mer. 

I ämnet att göra mer handlade Dr Phil om skolskjutningarna som varit. Det var otroligt upplysande att få höra från en pappa som gick till jobbet kl 6, då säger han hejdå till sin oskuldsfulla son och tre timmar senare är han pappa till en mördare....
Som förälder kan jag inte fatta hur man gör för att klara det. Men å andra sidan tänker jag att man älskar sina barn oavsett. Man skäms inför den handling de begått. Mannen på tv måste älska sonen han såg kl 6 på morgonen och han måste undra alltid undra vad som hände och VAR det gick snett. 

Som sagt det blir mycket tv och den berör. Så mycket bättre idag var inte bättre. Inte bra alls. Ken Ring gjorde en riktigt bra låt han hade gjort om låten och det blev rabalder i pressen direkt. Men när de skulle hylla Ken Ring gjorde ju ALLA om texterna till hans låtar så: vad?? 

Imorgon ska jag ner och släppa ut hästar, Misa är bortrest så jag har stalltjänst. Riktigt mysigt så när det bara är ibland. Lika bra att sova, det blir ju tidigt. 
Bästa Bus! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0