Iiiiiihhh

Intensiv och händelserik helg. Jag har funderat en hel del under dagen på det här med framtid, glädje, svårigheter, sorg och den känslomässiga berg och dalbana vi alla lever i och kallar livet. 

Glädjen i att få skratta så mycket så att som jag nu sitter med träningsvärk i magen. Det är befriande skönt. Tyngden över det jag vet blir en svår uppgift som jag bestämt mig för att göra. Det är svårt men rätt. 

Och det är ju just det jag tänkt på. Vi får inte välja vilka smällar livet ger oss. En del får fler än andra. Samtidigt brukar det bli en balans då de som råkar hårt ut får annat som en utförsgåva. Inte det man skulle välja eller troligt är att man skull välja att slippa gå igenom det där svåra och hoppa över talang pengar eller flyt. 
Nej vi får inte välja vilka smällar som vi får men vi kan välja att ha bra människor kring oss. 
Vi får heller inte välja det goda alla gånger. Självklart blir man glad och det man kan välja är hur man handskas med framgång och motgång. 

Det jag alltid sagt är att man ska inte ta något eller någon för givet. Det är nog en av de viktigaste sakerna i livet. 

Idag är det söndag. Jag har träningsvärk i mage och ben. Angenämt problem. Jag har tufft möte imorgon. 
Balansen blir att det blir torsdag denna vecka. Det VET jag är en bra dag. 
Något långsiktigt och bra. 

Så jag spänner fast mig och tänker njuta av åkturen. Jag älskar berg och dalbanor. Det kittlar och skrämmer. 
Ibland vill man bara skrika och kliva av men oftast är det en iiiiiihhh känsla. 

När jag går på nöjespark letar jag upp den tokigaste roligaste åkturen. Allt annat är bara runt runt och förutsägbart. 
Det är för mig otänkbart. På alla nivåer


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0