Oväntat

Den senaste tiden har min femåriga grannflicka dykt upp hos mig. En snusförnuftig flicka som gillar att prata. Hon tycker jag är lite konstig och i det spännande. 

I fredags kom hon när jag lagade mat och helt plötsligt blev hon otroligt hungrig.... Hon fick vara med och laga mat här och smakade lite också. Glassen till efterrätt var uppskattad. 

Idag kom hon när jag var i stallet och efter en liten stund berättade hon hur hungrig hon var. Jag sa att hon kanske skulle gå hem och ta en macka... Men nej hon ville inte ha macka sa hon. Kanske mamma kan laga något sa jag....(fast nu var jag rätt säker på vart vi var på väg) och nej, det gick inte. Hon ville inte äta hemma alls... Så jag frågade om hon ville äta med mig, det ville hon! Så medan jag mockade planerade vi vad som skulle lagas. Vi kom överens om omelett. 

Naturligtvis frågade vi mamman om det var okej och sedan gick vi upp. En femårig solbränd flicka i klänning med klackskor som bestämt tittar på mig och säger att det är bäst att jag håller henne i handen... smälter man inte då är man gjord av sten. På vägen upp pratade vi om hästarna och vi såg en fjärilslarv och jag fick en ingående berättelse om pissmyror.  

Hon fick knäcka ägg, vispa, skära skinka och ost. Vi åt god mat och tittade på tv, sedan undrade hon om efterrätt.... jag hade choklad och den gled ner. Hon såg nöjd ut när hon gick. 

Jag gissar att jag får hjälp i köket snart igen :)  




Kommentarer
Eulalia

♥ finurlig liten dam.

2014-04-28 @ 11:54:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0