På spaning efter sanning

Hade inte tänkt att kommentera flygplanet som försvann men kan inte hålla mig. 

Planet har varit borta i över en månad, teorierna har haglat och den ena mer tokig än den andra. Mängder med förståsigpåare gör uttalande och sitter med viktiga uttryck i ansiktet samtidigt som de basunerar ut "sanningar" och säkra åsikter grundat på erfarenhet och forskning. Jo tjena. 

Det senaste är nu att det är litiumbatterier som fattat eld. Rökutveckling i ett plan som flyger vidare utan att ropa på hjälp? 

Jag har personligen ingen jävla aning om vad som hänt men konspiratörsteoretikern i mig säger att planet står helt och hållet i ett land som nu är klart fattigare i en lokal valuta. 

Vad jag grundar det på? En enda sak. 
Ingen. Absolut ingen kan få mig att tro att absolut inte en enda av 239 passagerare inte skulle lyft sin mobil satt igång den och meddelat, filmat, twittrat eller sms:at om att det är någon form av funky buisness på gång. 
I en modern värld där alla vill ha sin kvart i rampljuset, alla lever efter syns du inte finns du inte. Lever sina liv, till kostnad av umgänge med sina barn, på sociala medier. Ingen av dessa 239
passagerare skulle ha gjort nåååågot försök att förmedla sig? Jo tjena!! 

Varför gjorde de inte det? För att de inte kunde. 
Jag är helt övertygad om att antingen får vi aldrig svar. Eller och det är väl mest troligt, så får vi som vi får så ofta, den sanning politiker och mäktiga män vill att vi ska ha. 
Jag är miljon på att det är så det går till i världen och även här, i lilla fantastiskt neutrala, demokratiska och rättvisemärkta Sverige. Jo tjena!!! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0