Spegel spegel

Jag brukar säga att man ska se sig själv i spegeln och när man gör det, ärligt och kan vara okej med det man ser.  vet man att man gör rätt. 

Det har fått mig att fundera på vad många det är som uppenbarligen blundar för sanningen. 
Politiker, chefer och bara random Joe's som inte är beredda att ta konsekvenserna av sitt handlande. De förnekar sitt ansvar. Ställda mot väggen blir de aggressiva och slutligen förhandlar de. 
Alltid i syfte att inte stå till svars. 

Det är inte lätt, roligt eller vackert att ta ansvar för våra tillkortakommanden. Jag är precis likadan - det är ett mänskligt drag. Men man försöker och man lär av sina misstag. 

Men att aldrig vilja stå för den skit man skapar, att så totalt trampa på någon annan. Det är inte friskt. 

Jag hade en konversation idag med en person som uppenbarligen inte förstår. En person som nu i mer än 7 års tid av mitt liv och säkert mer än 30 av sitt eget förstört och fullständigt raserat. 

En person som aldrig verkar fundera på hur hans agerande påverkar. 

Min vackra dag i sällskap med grannflickan, där vi klättrat i träd, lagat mat, kollat Bamse och joggat slutar med en resa jag jobbar hårt med att avsluta. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0