Rörligt

Idag har jag ägnat mig åt mig själv. Gårdagen bjöd på innerligt samtal och väckte mycket bra. 
Satt och gjorde inget alls men bestämde mig för att trotsa värmen och gå ut och gå. Gick 7 km och höll mitt mål på 10 min/km. Att gå och bara höra naturen är häftigt. Att tystnad kan vara så ljudlig!  Tankar som vandrar och man liksom kommer till klarhet. Svettig som fan blev jag. Åt mat och vilade till en film. 
Gick sedan ner och träffade fina fina Bus. Red i 30 min och det hade blivit längre om inte flugor och broms varit så intensiva. Men vi var svettiga bägge två när vi kom tillbaka. 


Nu har jag skickat ett mail som är resultatet av tankarna på promenaden. Jag hoppas att det blir det svar jag vill/önskar/behöver. 

Sängen film och lugnet lockar nu, jag är ganska trött. Men också fylld av en bra känsla. Jag har laddat ner en ny app till ridningen som jag ska prova imorgon tror jag. 

Måste få avsluta med att igen säga hur oerhört stor värme jag känner för min häst. Säkert fånigt märkligt och löjligt i mångas ögon men det skiter jag i. Han är helt fantastisk och jag kan ärligt säga att vi är nära varandra på ett sätt som jag önskar att alla fick uppleva. 
Han är mer varsam, kärleksfull och äkta mot mig än jag någonsin upplevt av människor. Kanske i och för sig säger mer om de jag mött......





Kommentarer
Eulalia

Ett av de bästa sätten att tänka och rensa tankarna är att ge sig ut i naturen. Jag brukar plocka svamp.

2014-08-09 @ 22:38:41
Pernilla

Kärleken vi får och ger är villkorslös, underbar känsla...

2014-08-10 @ 09:05:51
Malin

<3

2014-08-10 @ 15:00:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0