Att sila ...

Vaknade tidigt och gick ut till Bus, det blev bångstyrigt en stund sedan kände jag hur han gav med sig! Underbar känsla. Trav skritt och det stora med att inte bara gå utan följa mina hjälper. Det är svårt, för bägge. Otränade och lite vingliga är vi båda. 

Idag stannar Sverige kl 16, OS-hockey. Jag kommer inte titta. Vi pratade igår kring det här med OS igår och jag har ju uttryckt det tidigare. Det känns fel. Bygge för miljarder, hårt arbetande människor som slitit med svetten lackande i pannan som sedan inte får betalt. Politiska utspel och allt detta i ett land som till stor (hel) del styrs av maffian. Putin verkar i mina ögon inte helt sund. Det enda jag tänker är: varför? 

Här hemma i vårt eget land är det i valårets tecken inte bättre. Ordet skola är oavbrutet på tapeten. Självklart en viktig fråga i sig. Min åsikt är nog att det just nu har blivit en röstfiske fråga. Det gillar inte jag. 

McDonalds gör reklam där man uppmanar till lögner - fel på så många nivåer. 

På jobbet är det ett ganska högt spel kring vem som låter mest och i det får flest fördelar. Trist och energikrävande. 

I min egen krets är det skitsnack och en hel del spel i ljusskygghetens tecken. 

Skit på många nivåer och då fattar man ju att OS, Ryssland och globala frågor och lögner är svårt att påverka när det i min mening alltid börjar med dig och din spegelbild. 

Att vara god. Genuin. Mena väl. Det har blivit lite fult och dåligt. Det ställer inte jag upp på. Jag tänker ha vänliga veckan 52 veckor om året. Jag tänker bry mig om det och dem jag anser viktiga. 
Jag kan ryta ifrån och bli arg, ibland för sällan det gäller att välja sina fighter. 

Oj oj oj nu blev jag djup och lite filosofisk. Lätt att bli det när man sitter lätt mörbultad i benen med bra musik i öronen och värmen sakta återinträder i kroppen. 

Det ska bli fint väder i veckan - det innebär rida i massor. För nu är det ljust till 18!!! Jag hinner hem efter jobbet - riktig riktig lyx 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0