Det var bättre förr....

En riktigt härlig dag måste jag säga. På väg till och från jobbet blir det mycket radio som jag varvar med Spotify. Jag har beslutat mig för att jag inte gillar Kakan på P3. Hon är too much bara. Det känns inte naturligt utan forcerat och överdrivet. Hon avbryter de andra och det känns som om det är en roll hon spelar. Personligen tror jag att hon skulle vara bättre om hon tog det lite lugnt. Hon har bra saker och det skulle räcka om hon bara tog det lite lugnt. 

På väg hem pratade Ahmed och gänget om vad de tänker på. Ahmed är alltid bra och jag gillar hans sätt att prata. En av de andra (missade vem) pratade om Jesper Spendrup som uttalat sig om kvinnor på styrelseposter. Vilken kille (gubbe)!! Han menade att historiskt har kvinnor inte intresserat sig för företagande.Nähä? Kanske har de fött barn och inte haft samma möjligheter men jag vet inte. Jesper menade också att det beror på att det idag inte finns kompetenta kvinnor som gör att det ännu är lågt antal kvinnor på styrelseposter. Aha!!! Vad bra att han ville klargöra det. Det är ju jättedumt att vi försöker utveckla oss och sträva framåt när vi kan stanna i förlegade tider och riktigt gnida in de stereotypa rollerna. Kompetens sitter i könet. 

Helt plötsligt blev många saker klarare för mig: att lönegapet mellan kvinnor och män i samma positioner är gigantiskt, att killar fortfarande ses som kungar när de legat runt medan kvinnor ses som madrasser, att kvinnor måste tänka på hur de klär sig för att inte lura män till att de vill ha sex utan samtycke och så vidare. 
Det handlar om att kvinnor är korkade. 
Precis som människor från u-länder är mer kriminella, inte tar hand om sina barn, är terrorister och hedersmördar sina döttrar om de har en egen tanke eller önskan om sitt liv. 

Ja ja ja, fan vad glasklart allt blev nu. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0