Essentiellt

Vi är ju som bekant vanemänniskor. En av mina många nojjor är att jag inte vill (kan faktiskt) ha något tajt vid halsen. Det känns som om jag inte får luft. Och luft mina vänner är något jag alltid måste känna att jag har. Det är den största nojjan av alla mina egenheter. 

Nu har jag under de senaste åren haft en tunn silverkedja runt halsen. Det tog tid att vänja sig. Visst jag vaknade ibland på natten av att kedjan låg mot strupen och då fick jag svårt att andas. Men den blev en del av mig. 
För ett par veckor sedan gick kedjan av, som ett omen visade det sig, och jag la den åt sidan. Men nu har något konstigt hänt: jag känner det som om något fattas och som om kedjan hela tiden ligger mot strupen. Jag går ofta och tar mig mot halsen med känsla av att jag inte får luft. Vaknar på natten med en konstig känsla. Fantomkänsla verkligen. Men jag har bestämt mig för att jag måste köpa ny kedja, den fattas verkligen. 
Konstigt va? 
En källa till luft??




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0