Herke!!!

Igår hämtade jag A, han skulle vara hos mig så att mamman och pappan fick lite egentid. En händelse som rent personligen var en vinst. 
Han pratar mycket, 6-åringar gör visst det. Jag hade glömt hur mycket.... Vi kom hem och han släppte kläder i hallen som alla barn tycks göra och sedan var det ös. 
Han är lite förtjust i mig och hade fixat blommor och present. Man bokstavligen smälter när en 6-årings förväntansfulla ögon tittar på en. 

Vi matade hästar, för A hade köpt ett vackert äpple till Bus - han vet precis hur man charmar mig. Vi lagade mat och A tände ljus för det är spännande med eld. 
Kollade Disneyfilmer och åt godis. Kom i säng med dator och ytterligare film. Halv 11 sov han. 

Kvart över 5!!!! vaknade han. Tack. Fint. Då vet jag. Tack gode Gud för iPhone som gav andrum tills batteriet dog alla fall. 

Massa nya ord som bubblar :-) 
Såg möjligheten att sova flyga iväg och gjorde frukost. När vi kollar nyheter utbrister han: Barack Obama är mäktigare än kungen!! Och jo så är det ju - killen är påläst. 

Vi tittade på bröderna Fluff och skurken kommer i bild - då ler A och säger: han är ett jävla herke! När jag ska rätta honom inser jag att det där är mina ord 😇

Vi gick till stallet, mocka rida och borsta. Tungt arbete. 
Ett par pannkakor i magen sedan var det dags att återbörda A till föräldrar. 
Det var en mycket trött kille i bilen, ögon som hängde och tystare vart efter kilometerna löpte. 

Kom hem och fixade mer kring hästarna men vädret satte stopp. Damp ner i soffan och har dvalat här tills nu. 
Jag gissar att A sov middag och har svurit en del hemma. 

Han är fantastisk och även om jag tog helt slut hoppas jag att vi gör om det igen. 
Blommor från min kavaljer

Äpple till Bus
Hästlek

Finaste dörrskylten 



Kommentarer
Eulalia

Och han är fortfarande VAKEN!

2014-02-15 @ 21:09:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0