Minnen och önskan

Ta mycket foton är något som är viktigt och bra. Jag gör det nästan varje dag. Är sällan med på bild själv, något jag borde jobba på. Bilder med mig själv och hästen eller barnen eller i någon aktivitet. Men fan det är svårt. 

Känns konstlat. Fel. 

Men minnen är ju viktiga och vårt samhälle idag bygger mycket på sociala medier och teknik. Jag måste bli bättre på det där. 

Att vi dokumenterar det vi gör är vedertaget och i onsdags fick jag och en av mina kollegor en riktigt bra ide. Jag har haft den i huvudet hela tiden och det är svindlande bra.....
Som de flesta idéer är det enkelt och uppenbart. Detta kan bli något riktigt bra. 

Allt i nyheter handlar om politik, OS och nyfödd prinsessa. Jag såg däremot ett intressant program om världsfattigdomen. De sista 100 åren har det hänt massor och det finns faktiskt hopp. Åtminstone enligt denne svenske forskare. Kina och Afrika som legat illa till har rest sig i stort inte småskaligt. 
Självklart är det ännu stor svält runt om i världen men jag blev lite glad över att förstå att det vi gör/gjort faktiskt gjort skillnad. 

Tänk då bara om korrupta idioter inte skodde sig. Om maffian kunde låta bli att utnyttja människor i nöd. Om maktgalna människor såg alla människors vackra värde och insåg att pengar makt och status inte gör en odödlig än mindre oskyldig. 

Fatta då vilken hastighet utvecklingen skulle ta? 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0