Jag erkänner

Att med musik går det mesta att reda ut.
 
För mig personligen är det fantastiskt skönt att hitta musik jag gillade förut eller ny musik. Jag gillar bäst musik som talar till mig så att säga, musik som står för något eller har ett budskap eller förmedlar känslan.
 
Jag lyssnar brett, jag gillar när det pumpar och slår i hela kroppen, då blir jag glad och upprymd. En sådan där dag när man känner sig less och nere - då kommer musiken och gör en glad och vild igen. En del musik har text som får en att tänka efter, antingen för att texten precis symboliserar det jag känner eller musik som öser ut sanningar jag förmodligen behöver höra. Musik är verkligen som en riktigt bra vän - och sådana växer ju inte på träd.
 
Musik kan också vara lugn - avslappning och njutning en tid för andhämtning. Igår hittade jag ett par låtar jag lyssnade mycket på förr - glada låtar som jag glömt bort en tid - det är verkligen som en god vän som kommer på besök.
Jag blir verkligen stark av musik, får bra ideér och stort utlopp av känslor och energi. Jag vet inte något annat som då inte är en livs levande människa som kan göra det för en. Helt fantastiskt.
 
Alla människor som gör och gjort musik förändrar på många plan i både det lilla och stora sammanhanget. Det är otroligt när man tänker efter vilken genomslagskraft det har. Jag vill bara säga  Tack.
 


Kommentarer
Eulalia

Så rätt. Utan musik kan man inte leva

2014-03-07 @ 15:19:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0