Solen kommer

Dagen började efter en sömnlös natt med tv och intervjun med Putin, mannen sitter och ljuger. Och hela världen håller tyst. 
Jag blir förbannad, för att det politiska spelet får fortgå. Att hela den politiska världen är så jävla ryggradslös! 

Det känns friserat, paketerat och inövat. Jag får en känsla av att det är något mer, annat på gång. Det vi i omvärlden får reda på är det topparna vill att vi ska veta. Vi sitter och tror att allt är så transparent för att vi har teknik som avslöjar men fan jag litar inte på det. 

På jobbet var det fler goda nyheter i en deltagare som förmodligen har jobb på gång. Informationsmöte på AF som gick bra. Vid lunch blir det en kommentar till mig  menad i humor (tror och hoppas jag) som tog illa och jag kom av mig. 

Hade onsdagsmöte, det gick så där. 
Pratade i telefon på väg hem, lustigt hur man ibland kan vara på långt håll men samtalet känns nära och ibland - precis tvärtom. 
Fick ett mms när jag kom hem som värmde. Gick ner till Bus, gjorde kontaktövningar och det blev bra, riktigt bra. Sedan borstade jag spolade ben och tvättade svans, hela tiden men massa kärlek och ett evigt malande. 

Lagade sedan mat som faktiskt inte var god och just nu har jag en kopp kaffe, nej det är fan i mig en vas 😊 ackompanjerat med en huvudvärk som inte är mänsklig. 

Jag hörde på nyheterna ikväll att det ska bli sol! Det är det bästa jag hört på länge. Det har jag önskat så mycket. Sedan har jag tre önskningar till. 
Inte en av dem innehåller rikedom, kändisskap eller befordran. 
Det har med löften, tillit och värme att göra. 

Sedan är det ju klart att pengar vore skitkul också....
Han är  så trött på mitt eviga pussande :-) 




Kommentarer
Åsa

Jätte fin bild :-)) mycket kärlek i den

2014-03-05 @ 22:55:08
Ewa

Bra där A-K!!!

2014-03-06 @ 19:58:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0