Talang Sverige - stereotypernas betong

Igår hamnade jag en stund framför Talang Sverige, det var repris och det nummer jag såg var två flickor som heter Ellen och Linn. Flickorna dansade, de var tolv år. 
Duktiga, javisst och i schysst synk. 
Det som får mig att reagera är kläder och smink. 

Så mycket hud och smink som får dem att se ut som go go dansare från Las Vegas!! Det absolut värsta blir Robert Aschbergs frustande, Gynnings uppspärrade imponerade ögon. 

Ingen absolut ingen av domarna kommenterar att flickorna just ser ut som små vuxna, utmanande och absolut inte tolv. 

Vi i vuxenvärlden måste för i helvete tänka på vad vi sänder för signaler! Tjejernas talang är dans. Det räckte så väl med det. De var duktiga. Att tv-team , föräldrar och domare inte låter dem bara barn är fel på så många nivåer. Att befästa felaktiga stereotyper är så jävla dumt. 

Fy fan vad jag ogillar. 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0