Lycka

Är hängig som fan med feber, handlade efter jobbet och när jag kom hem gick jag med nyinköpta morötter ner till Bus. 

Idag är han släppt på nytt tjockt bete. Jag ställer mig i svag sol och visslar. Det brakar till och han kommer springande mot mig. 
Då slår det mig: Jag gjorde det. Faktiskt. Jag gjorde det. Jag har byggt kontakt med och ridit in en unghäst. 
Som grädde på moset gillar han mig! 

Han är trygg. Lugn och trevlig. Det har jag skapat tillsammans med Bus. Han har lärt mig massor och tillsammans har vi vuxit och blivit ett par. 

Så alla ni backstabbers och tvivlare: jag vet att ni finns och vilka ni är. Jag har aldrig gett mig ut för att vara någon expert. Jag har litat på min magkänsla och jag gjorde det. Och. 

Jag är lycklig. 





Kommentarer
Bisse

Han är så jäkla fin, du har gjort ett awsome jobb med han!! :D

2014-05-14 @ 21:00:07
URL: http://Morik.blogg.se
Eulalia

Du har lyckats fantastiskt bra. Bus är en otroligt fin och underbar häst.

2014-05-14 @ 21:18:53
Åsa

Du är grymt duktig!! Ingen lätt sak att lyckas få tilliten och respekten, du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb! ❤️

2014-05-14 @ 22:49:02
Pernilla

Ni ser fantastiska ut tillsammans...

2014-05-15 @ 16:49:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0