Hets stress och lång dag

Kollar mästerkocken och bara njuter av lugnet hemma. Det var kaos på vägen hem idag men jag kom iväg i tid så jag kunde ta det lugnt fast jag hade möte bokat. 

Vanlig dag idag, äntligen rutiner. Men på jobbet blev det verkligen allt annat än lugn. Mängder av mail och min to do list blev allt längre i takt med att folk strömmade till på jobbet. Deltager som behövde prata, kollegor som behövde hjälp och telefon, hela tiden denna telefon. Mitt i allt ringde AF och påminde om möte kl 12 som jag mycket riktigt glömt, eftersom jag hade möte i Katrineholm kl 15 hann jag inte tillbaka till kontoret vilket gav en hackad dag. 
Hann inte alls allt jag tänkt trots att jag var på plats redan 7. 
Snabb träff hos Jennie och sedan hem, kom innanför dörren tolv timmar efter jag stängt den i morse och helt slut. 

Lagade mat och sedan har det blivit tv och slappa. 
Jag tänker på det här med att det är verkligen em tuff verklighet vi lever i. Alla vill ha sitt och en del är bättre på (eller mindre lyhörda) att ta plats och utrymme ... 

På radion pratade de om vad du skulle göra om domedagen var här, dina sista timmar på jorden...

Jag skulle vara med mina barn och jag tror att jag skulle vilja avsluta på hästryggen i full galopp eller som det känns just nu: i soffan, under en filt och lugn.... Vad skulle du göra?




Kommentarer
Eulalia

Jag skulle vara med dem som betyder mest och dricka champagne litervis.....

2015-01-07 @ 21:05:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0