Vardag

Det blev helg i Nyköping med dotter och hund, väldigt trevlig och jag passade på
att tvätta och duscha riktigt länge :)
Idag passade jag hund på morgonen för dotter hade viktigt möte.
Åkte till jobbet och laddad för en måndag med allt vad det innebär. Gillar ju vardag så måndagar är helt okej. 

Under lunchen var det ovanligt tyst och lugnt och när jag passerade ungdomarna efteråt så gnällde de lite på att det var segt, jag var hurtig och sa att: kom igen nu. Gick in och började lektion som vikarie för språksvaga idag, noterade på vägen dit hur tyst det var och fan, var det inte släkt i var och vartannat rum...
Skrev på tavlan om plural och singular, jag tror att deltagarna var ganska underhållna av mina försök (hopplösa) till att tala sakta och min blandning av att rusa runt och visa rent praktiskt om bord och trasor och flaskor. Det blir ett smärte gympass :)
Rätt var det är står en kollega i dörren och säger: trevlig helg! Jag svarar: går du nu??? Tittar på klockan och den är halv två... Han svarar ja det är halvdag idag... 
därför var det tyst och mörkt! Mina deltagare skrattade och blev glada när de förstod att de skulle få gå hem. 

Jag avslutade dagen lite snopet och gick sedan jag med... Det här med aftnar är svårt!! Men jag gillar helger också så jag var inte svårövertalad. 

Hemma var det ganska kyligt så jag tände många ljus, strök min tvätt och kollade tv. Tog sedan min pyjamas, vetekudden och en flaska bubbelvatten med mig hit till sängen. Imorgon blir en rolig dag, det ser ut som jag får besök! 
Men först ska jag sova ut! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0