Ögontjänare

Ser på Facebook och andra ställen hur folk "varnar" för poliskontroller. Vet att man messar och ringer vänner för att säga vart de står. På företag med yrkeschaufförer likaså. Varför i helvete då????

Är det inte så att en fartsyndare eller rattonykter person ska ställas till svars?

Eller det gäller inte alla?
Du tycker synd om din kompis, kollega eller släkting för att han/hon "åker dit"?

Gäller det också om det är ditt barn som blir överkörd av en som kör för fort eller är onykter?
Gäller det om det är dig eller någon du älskar som krockar med fartsyndaren/den rattonyktre?

Visst fasen är det skit med böter och att bli av med körkortet suger. Jag vet för jag har själv kört för fort.
Det jag menar är att var och en av oss vet på pricken vad vi gör när vi trycker på gasen eller sätter oss bakom ratten efter festen.
Då får vi oclså ta konsekvenserna av det.

Personligen vill jag att polisen får tag i alla rattfulla och alla fartsyndare. Jag vill inte att de jag älskar ska råka illa ut.

Jag ser polisen som en tillgång i samhället och inte någon fiende.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0