Stig-Helmer i Thailand

Jag bor på ett litet familjärt hotell. Få rum och väldigt lugnt. Det har varit ett par killar från Holland (tror jag) en ensam tjej (tror hon skriver bok eller manus) och sedan något asiatiskt par. Lugnt. Stillsamt. Perfekt. 

Häromdagen kom ett ryskt par. Han blek med tjock mage, överlägsen stil och dominant. Självgod. Hon lång, i min ålder, trimmad kropp och dyra kläder. Hela hon har en air av Coco Chanel... med en självkänsla jag bara kan avundas. 

Idag bestämde jag att en tripp till en annan strand några kilometer bort vore nice. Gick upp tidigt och åt frukost, lånade sedan en cykel i receptionen och började min färd. 
Att jag inte cyklat sedan Dacke försvann och att det är 35 grader varmt lägger jag helt åt sidan. Tänker - kan själv! 
Hoppar upp och det blir lite backe och jag ska växla: herre gud - modern cykel och miljoner spakar!!! Det rycker till och JAPP - kedjan hoppar... nu är jag (var förr) lite händig så jag packar ur korgen och vänder cykeln och fixar kedjan. Stärkt av mitt kan själv hoppar jag upp igen. Liten nerförsbacke och sedan kommer den. Backen med B. Uppför. Jag hoppar av, inte helt lätt eftersom min fot fortfarande spökar (borde gått till läkare inser jag) och börjar gå. Det är svettigt, tungt och hela tiden kommer det mopeder och bilar i hög fart mot och bakom mig. Då kommer det en moped till, den tutar och paret på moppen vinkar....! Det är ryssarna! Jag kommer helt av mig och vinglar till med cykeln och nästan ramlar. Kände mig så galet nördig då. 

Längst upp på berget finns en utkiksplats och där stannar jag till. Havet nedanför är turkosblått och jag tar ett djupt andetag och stretar vidare.

 Ser en hund som är lite lik Pajas och jag börjar omedelbart prata med fånig röst. (Saknar hundar och hästar så det är få hit) 
Sedan kommer en låååång nerförsbacke (skitläskigt) men sen är jag framme!

Ett par underbara timmar i salt salt vatten med sol och en god billig lunch. 

Resan hem gick lite bättre. 

När jag kom hem går jag rätt in i duschen och sedan mot poolen. Hör att det låter märkligt.... jag rundar buskarna och hela poolen är full av ca 20 thailändska semesterfirare!!! De leker låter och studsar runt i poolen... 

Receptionisten kom just och bad om ursäkt för att de väsnas. Hon lovade att de checkar ut imorgon. Så detta är fortfarande ett hotell jag gärna återvänder till. 



Kommentarer
Anonym

Åh vad härligt 💖 njut

2017-03-02 @ 11:45:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0