Pusslar

Att göra research är intressant viktigt och spännande. 
Det sista året har jag börjat med en grundlig utgrävning av mig själv. Jag gör det för att jag som person behöver och gillar när jag får ihop saker och det är endast då min magkänsla blir helt tyst. 

Ett led i detta grävande är att med inblandade och utomstående få bitar som ger en helhet. Jag tror benhårt på att säga saker som de är och att framförallt se saker som de är blir helt avgörande för att få ihop bitar. 

Saker man varit med om och gjort är det som gör oss till de människor vi blir. 
Jag har skickat brev och mail till personer som kan sitta på bitar av nyckeln jag behöver till förståelse. 

Det tar tid och jag är otålig, en del verkar inte vilja svara - något som bara får min magkänsla att säga mig att det är värt att gräva än mer i. 

Vissa bitar har jag fått och det är fantastiskt spännande och roligt att få ihop saker. Allt jag uppräcker är inte vare sig smickrande eller trevligt men sant och sanningen är väldigt lätt att ta. 
Jag är glad och stolt över den person jag blivit - jag vill veta mer och jag kommer inte ge upp. För ge upp har aldrig funnits som alternativ i mitt liv. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0