Tänkta tankar

Jag har idag varit på ett viktigt möte. Det gav en massa tankar och även om saker tar tid kommer det gå bra. 

Tankar är något som det varit mycket av ett tag. Antagligen är det det oundvikligt   annalkande hösten som gör det, men reflektioner sker. Den av sommarvärmen beslöjade lättjan drar med kyligare vindar iväg och kvar blir verkligheten. 

Å andra sidan, hösten med vackra färger, hög klar luft är inte dum den heller. 
Men faktiskt, jag tänker klarare. Sedan tänker jag mycket, men det beror nog mest på att jag håller mig för mig själv mest. Tröttheten av två år utan riktig vila är påtaglig. 

Jag har tänkt på hur svårt det är för många att säga saker. Sanningen är tydligen alltid svårare än lögnen. Det raka alltid mer komplicerat än det underliggande och dolda. 
Jag tror att i smått och stort är det just där sveken föds. 
Just nu har jag trots allt så oerhört mycket jag är tacksam för och det vårdar jag ömt. 
Jag känner styrka i att jag funnit en vän som jag delar mer än jag visste med. Jag finner lugn i att få vara ensam och ifred. Jag känner glädje över de vänner jag har som är äkta. Jag har otrolig stolthet över mina otroliga barn. Det pirrar av glädje över framstegen med hästen. 
Sedan är jag inte mer än människa så jag önskar ibland att det kunde bli en snabb kosmisk rättvisa - men det kommer. Det är jag övertygad om. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0