Curiosity killed the cat

Uttryck och ord vi använder är ganska karäkteristiska för oss. En del blir lite "familje-uttryck", i vänkretsar.
Uttryck går också lite i mode eller hur jag ska uttrycka mig så vissa generationer har sina specifika uttryck.

Ett uttryck jag använder är hänger.....jag vill bara så att ni fattar att det är ett långt ÄÄÄ i det ordet inte som hänger som man gör en jacka eller en tavla. Hääääänger och slutet är ger som man gör när man ger något till någon. Jag tror att när jag skrev inlägget: jag tycker och dessutom..... så skriver jag ett stycke om mat. Läste du hänger då som en galge eller häääänger? Trodde nog det...hahahha lite kul av mig för sammanhanget blir ju helt galet och kanske täntke den som läste att jag är konstig... 

Häromdagen satt jag och pratade i telefon och personen jag pratade med sa en mening som efter samtalet gick runt i mitt huvud. Jag hade hört, sett det uttrycket förr. Dessutom är det ett uttryck som används frekvent i min familj.

Nu är det så att jag började koppla ihop saker. (älta...)

Det är nämnligen så att jag fick kommentarer här i min blogg i maj och juni tror jag det var, som var klart otrevliga. Det var ganska tydligt att det antingen var någon vuxen vuxen som försökte blanda in "unga" uttryck eller någon/ra unga som försökte verka vuxen....
Mest tydligt var det att det är någon som "känner" mig. Det var detaljfyllt och med pikar kring mig. Denne någon/några ville åt mig.  Fine. Jag tycker det är trist att man inte kan stå för vem man är. Visst var/är jag lite nyfiken på vem det är men jag har insett att det är ingen stor skara att välja på så så egentligen vet jag så att säga. Eller så har jag helt fel och då är det någon annan det vore lite kul att få veta....

Jag tänker att antingen är det:
1. Fyra flickor i Salem.
2. Två forna granndamer i Salem (forntidsdamer?)
3. Två av mina systrar
4. Någon helt annan.

En av personerna var den jag pratade med häromdagen, det uttrycket användes då, ja det som fanns i kommentaren alltså.

Hur som - jag har inte fått fler kommentarer sedan dess och det lutar mest då att det var nummer 1 eller 2.... för där har skitsnacks-värdet lagt sig.....Å andra sidan är nummer 3 ett hett kort.........

Det vore verkligen lite kul att få reda på vem det är. För jo jag är nyfiken och vill gärna ha koll.
Men jag får nog aldrig veta så jag släpper det igen, kanske dyker ett förfluget ord upp någon dag i ett samtal då lär jag reagera igen och börja tänka (älta).

Dina problem är mina problem - mina problem är deras problem - deras problem är våra problem
Den som lever får se.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0