Själv drack jag - vatten

Jag tänkte berätta om min helg (lite sent jag vet men det är mycket nu) specifikt vill jag berätta om min lördagskväll.

Jag och Lovisa var i Nyköping i lördags och där träffade vi Linda, Catarina och Robert. Linda hade gitarr med sig och spelade lite för oss. Hon är BRA kan jag lova. När vi satt där så bestämde vi att vi behövde muntra upp oss lite, kanske var det läge för en öl på krogen? Japp kom vi överens om och sagt och gjort så åkte vi till underbara Kvarntorp och tillsammans åt vi en god kyckling som Catarina gjort. Carro J kom också och vi pratade och tjejerna drack lite bubbel. Själv drack jag - vatten.

Vi tog bilen in till K-holm (Katrineholm) och där gick vi först till Harrys, redan i garderoben mötte vi ett gäng, ja vad ska jag säga? Katrineholmare.......och inne på Harrys sitter det mest fotbollsfolk (sportfånar) så - vi gick därifrån. Vi gick till Statt bredvid. Väl inne så tog tjejerna en öl och vi gick till Black Jack bordet. Det var ganska lite folk där då så vi spelade bort en del pengar. Jag kommenterade att det var liiiite folk och då sa Carro att jo men de kommer. Jag sa: När då? Hon svarar bensäkert att 11. Jo men sa jag, klockan är ju 11?? Hon sa: okej men 12 då. Och jo den tjejen har koll. Det ramlade in en massa människor (ja Katrineholmare alla fall)

Jag skulle köra hem så jag drack kaffe och vatten hela kvällen, det kan jag varmt rekomendera, det är nämnligen otroligt roligt att studera folk. Följande är observationer utan inbördes ordning eller någon som helst otrevlig anda från mig:

Det är vår - det gör att det är både varmt och kallt, vilket resulterar i att en del har byxor och lite varma kläder på sig. En del - not so much. Korta korta korta kjolar och klänningar, barbent. Vita studentliknande klänningar (kanske en kvarleva från kvällen innan då det var studentfest?), leopardmönstrat (väldigt jag är 40+ och tar allt jag kan få trots att jag är 20)

Man kan verkligen gå ut med en vän (en kille som vill ligga) låta honom betala hela kvällen och ta sig därifrån utan så mycket som en puss (BRA gjort!)

Det är inne med rött. Många killar har röda jeans eller röda skor. (det är INTE snyggt men förmodligen modernt)

Är man bondgrabb (och då menar jag inte uttrycket med han som har James i förnamn) så kan man gå ut med rutig skjorta och ett så vildvuxet hår och skägg att det förmodligen kräver fårsax.

Man kan lämna sin plånbok till sin partner så den respektive tror att hon har koll på drickandet och ekonomin men ta ur sitt Visa-kort och köpa precis vad man vill. (listigt baby <3)

När man druckit några shots kan man lyfta bästa killkompisen för att man egentligen är smygbög och sedan när man trots shots kommer på sig själv lyfta tjejkompisen och dansa hett och nära för att visa vilken alfahanne man är.

Träffar man en kompis som man inte sett på länge (och egentligen inte känner speciellt bra alls) utropa: Ååååååh vad KUL att se dig!!!! Du är så jääääääääävla skön, hur ÄR det med dig???

Om man nu är lite modigare (eller lite mer efter) så sätter man på sig en rosa tröja (som var mode 1997) och visar hur säker man är på sin manlighet. Eller är det bara så att det är föst NU modet når K-holm????

Hur som - it goes on and on and on......

Vi åkte därifrån med tjejen som hade gratiskväll, vi åt kebab och vi ropade på folk. En riktigt cooooool kille som åkte med i en Epa-traktor blev ursinnig på Lovisa och slog på min bil. Tvärnit såklart och när jag kom ut och han ser att det faktiskt står en mogen kvinna (gammal kärring) där så kom han av sig och hånade att jag körde Ford - när jag då påpekar att det är en Golf så blir han yttermera spak och när jag då går mot honom och lugnt (jag är alltid ett under av lugn) frågar varför han slår på min bil så hoppar han i  Epan häftigt hetsad av sin nu mycket nervöse kompis bakom ratten.

Vi lämnade Carro på landet och Linda på Kvarnis och sedan åkte vi mot Södertälje i vårnatten. Vi kom hem strax innan 6 på morgonen glada och en kartong med 30 ägg rikare (TACK Carro!) och en massa hundra fattigare, men ack så glada.

Det här tror jag vi gör om snart igen - Ellerhur?


Kommentarer
L

Berätta för mig om Södertälje?

2011-04-19 @ 20:40:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0