Faktiskt

Vem är du idag? Vem var du "igår"?

Jag har funderat på det lite, idag när jag åkte till jobbet så kände jag hur otroligt glad jag är. Jag tänkte tillbaka på för ett år sedan, drygt år sedan och inser att jag är en helt ny person. Eller vänta nu? Är jag det?
Nej faktiskt inte - jag är bara mer nu. Faktiskt. På många sätt.

Jag säger ifrån och får saker gjort.
Jag tänker mer på mig själv - säger ja till mig själv mer.
Jag har gått upp i vikt så det finns rent fysiskt mer av mig ^^

Sen är det så att jag lever i en relation där jag har respekt, omtanke, glädje, glöd och massor av kärlek.
Det är verkligen fantastiskt. När jag tänker på det så inser jag hur jag under så många år letat efter den här känslan. Vips så bara kom det! Otroligt skönt.

Det är lite svårt att vänja sig vid en "nya" kroppen och sättet kläder sitter på nu.
Det är självklart att det finns dagar jag är trött och inte orkar vara positiv
Det blir bråk ibland hemma och irritationen flödar
Jag har dagar där jag bara inte orkar göra något (bara DET är en förändring för att jag alltid for omkring förr)

Ibland blir jag rädd att jag bara drömt - att jag ska vakna upp och inte alls ha det jobb jag har och den stabilitet jag skaffat mig nu. Att något obehagligt ska hända. Att jag ska förlora det jag har nu. Men för det mesta glider jag med. Njuter helt enkelt.

Jag vill inte missa en enda känsla, en enda händelse. Jag vill ha allt i vått och tortt. Ont och gott. För det är ju när man är här och nu som man får det. Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0