Analys

Nytt år och nya tag.

Jag brukar skriva och analysera året (det gör jag ju om det mesta) så här kommer  2011's analys.

Året började extremt bra, förra nyår spenderade jag och Lovisa i Södertälje och nyårsnatten var magisk.
Jag trivdes bra på mitt jobb medan Lovisa hade ett jobb som lämnade mycket övrigt att önska.
I mars händer en olycka som sätter en sordin av helvete på hela året. Det har varit tungt och svårt. Vi firar midsommar på Kvarntorp och det är starten för vår flytt hit och bygget/renoveringen av torpet.
Att bo i Flen är underbart - att bygga om och se hur ett hus växer fram är otroligt svettigt roligt och spännande. Detta gjorde att det blev tungt ohållbart och svårt att åka till Stockholm att jobba. Det tog mig nästan 4 timmar varje dag och ibland mycket mer då tågen inte funkar som tänkt alltid. Så - jag skaffade jobb i Flen.

Det har varit många bakslag 2011 men några fantastiska framsteg också - det har gått upp och ner verkligen. Bergochdalbana. En tur jag gärna varit utan och som jag vet att mina närmsta skulle göra allt för att slippa. Julen blev dock trevlig och full av god mat och värme. Nyår var jag hos pappa och där var Sebastian också. När klockan var 10 åkte jag och hämtade James och sedan som en vilde till Flen - snabbt byte av kläder sedan var det raketer och nyårsbubbel med Lovisa och vänner.

Året har varit fyllt av svårigheter och faktiskt: skit. Men också: kärlek och närhet - det hade inte gått utan. That's for sure.

2012 ser ut att bli något mildare men vi är alla förändrade. Vi är lite mer försiktiga, rätt tilltuffsade och mest av allt - ödmjuka.

Jag ska söka nya jobb tänkte jag för skolan kommer ta slut till sommaren då nedskärningar är på gång. Jag har mycket funderingar och planer. Lovisa och jag ska förska göra en resa under året. Vi behöver det, vi två. Vår relation har under 2011 blivit stark och vi jobbar hårt. Det vi upptäckt är att vi jobbar väldigt bra ihop. Vi kompar varandra väldigt bra. Det är inte lätt det ska gudarna veta och jag har barn, det är en stor åldersskillnad, vi bor 8 m från svärföräldrar och allt annat som är i en relation. Men ingen av oss vill vara utan allt detta.

Idag är det hemarbete och jag ska försöka få igång vår tvättmaskin - får jag det ska jag tvätta som FAN!!
Lovisa jobbar idag, jag ska försöka fixa god mat till kvällen. Imorgon och torsdag jobbar jag i Stockholm. Jag ska passa på att försöka skriva ut uppsatser så jag kan betygssätta dem i helgen, jag har måndag på mig också för jag har inga lektioner då. Det känns bra. Gott om tid och den tiden ska jag ägna åt finaste Lovisa.

Solen lyser idag, det är nog ett tecken på ljusare tider. Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0