Tankeställare

Såg en film om att se saker med nya ögon. Den var verkligen bra, det är en film som riktar sig till folk i servicebranchen. En kille som hade en dålig dag och var irriterad. Så fick han glasögon på sig som gjorde att han såg hur människor egentligen mådde och kände. Någon som verkade arg och egentligen behövde en kram, någon som såg ledsen ut och jobbade tvåskift för att få livet att gå ihop ekonomiskt med två barn. Någon som bara ville bli sedd. Killen med de nya glasögonen fick en tankeställare och ändrade sättet att tänka.

Idag när jag åkte till jobbet började det regna i Katrineholm redan, jag kände att fy farao vad trist. Men så kom jag på, det är ju bra! Jag har ju planterat potatis, pumpa, lök, sockerärt, rödbetor, morot och annat som behöver vattnas - nu slipper jag ju det.

Det är verkligen bra att tänka till och se saker ur olika perspektiv, för helt plötsligt kändes det så himla bra att jag sparar tid ikväll och slipper vattna och på det sättet kan ägna mig åt lugn och ro. Inte så dumt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0