Äntligen längtar jag efter julmat!!!

Jag har just varit på luciatåg i Katrineholm, 6-åringar som sjöng. Det var jättefint. Jag passade inte riktigt in, eller så var det jag som lättade upp. :)

Imorgon ska vi i personalen lussa för deltagarna, (inte min ide) så jag har köpt glitter till håret.  Men mer än så blir det inte och jag kommer mima alla låtar :-)

Sitter nu under filten hemma och ute blåser det då som fan. På tv är det Ernst som lagar mat och all reklam handlar om mat, öl, vin ja okej. Inte all men mycket. 

Nu inför julen pratas det mycket om mat. God mat, och med det kommer samtal om vikt och träning. 

På jobbet pratade vi om att trivas med sin kropp, att det är just det som ideal handlar om. Att vara nöjd själv. Då handlar det inte om kilo, utan om din egen insida. Hjärnan. Det du ser i spegeln. Man kan vara smal på utsidan men väldigt fet på insidan. Och tvärtom. 

Jag har en teori om hur det kan gå till: Massa mat. Jag börjar med maten nu i jul, skinka, vin, godis, lax, räkor och annat supergott. Jag har inte haft någon direkt julkänsla än men idag kom den. Maten, ljusen, maten, ljusen och.... Sa jag maten? Det ser jag fram mot. Kanske det är receptet på en nöjd insida? Det tror jag. 

Beach 2014? Nä, 2010.Those were the days :-)  











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0