Fy fan!

Idag har jag lyssnat på nyheter och jag sitter frågande över om det är 2013 eller vad?

Först, sex pojkar blir åtalade och fällda i tingsrätt för att ha våldtagit en flicka. I hovrätten blir de friade. FRIADE! Varför? För att det inte utom tvivel går att säga att hon befunnit sig i en hjälplös situation. Att hon inte sagt nej tydligt nog. Okej! Så om jag apfyller en man, tar in han i ett sovrum och låter mina väninnor förnedra honom. Trycker upp en toaborste i röven på honom och sedan knäcker nötterna med en nötknäppare på honom så att när han vaknar till liv känner han sig förnedrad, liten, fylld av skam och smärta och att han aldrig mer vågar lita på en kvinna. 

När han anmäler mig säger jag att han ville och att han aldrig sa nej..... 

Nästa nyhet är att kvinnor i Saudi Arabien inte får ta körkort. Eller jo. Det finns inget förbud mot att ta körkort men man utfärdar inga körkort till kvinnor. Ser polisen en kvinna bakom ratten stoppar man henne....

Det är som om en man som vill gå sjuksköterskeutbildning och visst gör det men du får ingen anställning.... 

Vad? 2013? Nästan 14! Är det så här långt eller rättare sagt kort vi kommit i utvecklingen? Fy fan. 

Idag är jag sjukt besviken. På Sverige. Världen. Mänskligheten. 

Det är vi alla. Vårt ansvar att låta jämställdhet bli verklighet för fler. 
Det är allas vårt ansvar att flickor ska säga nej och det räknas. Att det inte är acceptabelt att sex män turas om att på en hemmafest  (eller någon annanstans heller)  våldföra sig på en tjej. 

När sådant här sker MÅSTE vi alla säga ifrån. Med kraft. Jag åkte till finaste Bus och talade ut. Det var skönt. 




Kommentarer
Eulalia

Som jag skrev i min blogg för ett tag sen SVERIGE BORDE SKÄMMAS!!

2013-09-30 @ 21:22:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0