Tacksam

En fantastisk lördag måste jag säga. Vaknade tidigt som jag visste och gjorde det jag bestämt. Somnade om. Har städat och limmat ihop en terrin som varit trasig i flera år. Min mormors soppterrin. 

Fick ett erbjudande idag som jag verkligen ska satsa på. Dessutom fick jag en komplimang. Helt oväntat säger en person, inför sin fru, att jag ser vacker ut :-) han verkade dessutom mena det. Det var snällt måste jag säga.

Åkte till underbara Bus och hade först en trevlig fika och sedan varmt äkta samtal med den mest underbara varelse jag vet. 

När jag åkte hem kände jag tacksamhet. Jag verkligen är tacksam över mitt liv och det jag har. Det finns inget jag just nu saknar.

Det fick mig att fundera på hur missnöjda vi ofta är, hur vi hela tiden tänker framåt och missar det vi har precis framför näsan. Samtidigt är det ju så att strävan är något gott. Strävan efter att bli den bästa människa vi kan vara. 
Jag har en lång väg att gå, en massa saker att bearbeta och jobba med. Det jobbet är väl värt. Jag gör det för mig. 

Många människor tänker på sig och i det trampar de på andra. Då tror jag de glömmer det som är viktigt och framför allt de glömmer att vara tacksamma. 

Lyssnade på en gammal låt som är bra och texten säger något, eller ja mycket. Nordman faktiskt - "Då syns du inte mer"  



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0