Jag vet vad jag vill...

Jag letar efter vad och hur jag ska rösta, känns viktigt. Jag ser hur vänner på Facebook skriver om saker de tycker är viktigt och i det gör de sitt val. Så kan man absolut göra men för mig känns det glasklart och så jävla komplicerat 

Jag vill ha ett samhälle som bryr sig om äldre. Jag vill leva bland människor som tycker att alla duger. Jag tycker det är självklart att man får känna kärlek till samma kön och från olika samhällsklasser och länder. Att skolan och våra barns framtid är en prioritet är väl grundläggande för allas vår framtid? Att ingen ska känna sig utsatt på något sätt vid något tillfälle är väl något alla borde sträva efter? Jag önskar ett land där vi inte exkluderar andra. Att vänlighet är naturligt. Att misstänksamhet byts ut mot nyfikenhet. 
En plats där det inte är vi och dom utan bara vi - vi folket som jobbar hårt för att alla ska få en chans. Där vi tillrättavisar, alltså visar till rätta de som halkar gör fel och tänker tokigt. Oavsett det gäller pengar lagar makt invandring jobb kärlek boende eller vad det nu är. 
En plats med förståelse och värme. 

Hur svårt kan det vara?  ekar det i mitt huvud.... När jag plötsligt förstår - det är enkelt. Skitenkelt. 
Det enda som gör det svårt är människorna. Och det är ju vi som ska rösta....
Jag tror att alla vill ha det jag beskriver - men när det är upp till bevis blir det svårt för misstänksamhet och missunnsamhet är starkare drivkrafter än mycket annat. Det har blivit ett tecken på svaghet att vara snäll, omsorgsfull och vänlig och ingen vill vara svag. 

Valet blir svårt för mig. Ser inget parti som tänker som jag. Alls. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0