Karma is a bitch

Jag har haft en dag som varit så lugn att om jag vilat bara lite till hade jag hamnat i koma...
Har funderat och låtit tankarna vandra fritt. Det har varit väldigt skönt kan jag säga. 
En sak jag tänkt på är hur människor som gör dåliga saker för en påverkar. Mycket handlar det naturligtvis om hur man tillåter det att påverka men vissa saker sätter spår. 

Hämnd är ofta en ganska naturlig känsla men också något som tar energi. Att förlåta tror jag är en förklädnad för att man undertrycker det man egentligen känner och det tror jag bara skapar smärta. Likgiltighet är då man är färdig med det onda. 

Personligen blandar jag nog alla tre, för ibland behöver kanske högre makter lite hjälp. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0