Prissättning

Hörde på radion om ett program som gått på tv där man filmat på ett sjukhus och en man som dött efter inspelning gick sedan i sändning att känna igen. De anhöriga stämde bolaget som blev friade i tingsrätt. Nu har hovrätten gett de anhöriga rätt och de ska ersättas med 60000 kronor. Hovrätten anser att man brustit i tystnadsplikten. 

All well and done. 
Fast näe tycker jag. Menar man på riktigt att tystnadsplikten är värd 60000??? Wtf? 
När jag träffar en person som har tystnadsplikt kan det innebära väldiga förtroende och 60000 skulle inte på något sätt ersätta den förlusten. 

Är det hit vi kommit? Att förtroende inte är värt ett skit? Är det den signalen som ska ges? 
Att folk ljuger och att folk inte menar det de säger har jag förstått och upplevt. Men när det är människor som i sin yrkesutövning ska kunna vara pålitliga och får våra förtroende då måste man väl för i helvete ställa krav? 

Jag blir lack så jag ruggar känner jag och så blir jag rädd. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0