Det gick ju

Att logga in på mobilen, det var nog bara täckningen som strulade i helgen.

Kvällen blev matlagning, fix hemma och knappa 4 km springa/gå i mörker. Hade träningsvärk av ridningen så imorgon går jag nog som John Wayne :)
Men det är skönt att skrämma upp kroppen.

Just nu funderar jag på tidningar eller journalister. Har det yrket förändrats eller är det ett resultat av tiden? Vad är det som gör att allt verkar mer snaskigt, lite korkat och ogenomtänkt?

Jag måste klura på det, jag lär återkomma i ärendet. Appropå tidning ska jag på jobbet imorgon aktivera en taltidning. Väldigt bra komplement för pappersvarianten för folk med läs och skriv och de som är nya i landet. De vi har på jobbet nu är otroligt informationstörstiga och har galen vilja att lära. Det måste uppmuntras tycker jag. Så ni ser; ytterligare en spännande dag framför mig - jag gillar verkligen mitt jobb. Att se människor göra framsteg med sig själv och påverka sin framtid positivt, vara en del i den processen - det är en ynnest. Oavsett det är ny kultur, nytt språk, ny insikt om/kring sig själv eller utveckling framåt i sitt egna liv och sätt att tänka. Att många sedan får bättre självförtroende och en hel del får jobb det är det bästa av allt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0