Kritik

Ibland rasslar tankar och känslor i en virvel. Reklam till exempel. Ta provexin, det är en produkt som ska hjälpa mot håravfall. Det ska enligt reklamen vara en svensk uppfinning, personerna på reklamen pratar norska. Då undrar jag; finns det inga kvinnor och män i Sverige som har håravfall? Eh jo!? Mig veterligt finns det flera. Jag kan tycka det är märkligt. I reklamen säger de att produkten jan väcka döda hårsäckar!! Inte dåligt. 

Skitsnack tror jag. Å andra sidan, tappar man håret gör man kanske allt och lite till. 

En annan sak, spelbolaget Come on, de gör nu reklam för att om man går med nu så får man en pizza hemkörd till dörren. Jag blir förbannad när folk (väldigt många) redan har ett stillasittande liv och nu då ska äta pizza och bli än mer inaktiv! Lite sjukt. Och jag VET! Man måste inte det, man väljer själv. Men tittar man på hur mycket stillasittande inaktiva överviktiga människor det finns för att inte tala om hur många barn som sitter mycket och det syns tydligt på hur mycket barn det är som är överviktiga. (Barnmisshandel i mina ögon), ja då tror jag att det behövs mycket goda krafter som påverkar. 

Sen har vi det som stör, rör och berör mig mest just nu. Trump. Under min skolgång, min uppväxt, under middagar med kloka människor har det diskuterats och stötts och blötts. Det som hände 1919 och fram till 1945 DET skulle aldrig hända igen. Aldrig att en enda idiot skulle få makt på det sättet igen. För NU är vi kloka, kritiskt tänkande människor.... jo tjena säger jag. På riktigt är jag orolig och samtidigt tacksam över min lilla plats i skogen. 

Nu krävs källKRTIK och KRITISKT tänkande för det är KRITISKA tider. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0