Exhale

När det är riktigt mycket måste man hitta kraft och ork. Alla har olika sätt. För mig är det svårt att hitta rätt. Det har varit och är en utmaning för att jag insett att det gäller att känna sig själv för att veta hur.
Att känna sig själv innebär ju att se sig själv med alla sidor, mer eller mindre roliga, trevliga, smickrande och sympatiska sidor.

Ett säkert sätt är med Bus. Där hittar jag ro kärlek och värme. Idag var inte stallet läge och jag åkte och handlade. Åkte saaakta, stannade och kollade Facebook med den vackra våren runt mig. Gick lugnt i affären, pratade med en bekant och tog det lugnt.

Det är inte lika bra som hästen men kändes lite olydigt så det gav en skön känsla. Jag hittade en stulen stund.

Nu är jag hemma och har ätit vaniljyoghurt med färska hallon. Balans börjar infinna sig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0