Nature calling!!

Jag lyssnar på radio, där är reklam och jag blir så less, trött faktiskt. I många lägen pratar man om miljövänliga produkter. Slår man upp vänlig får man snäll, som ger välmående. Jag kan inte på något sätt se hur diskmedel, PETflaskor och annat kan vara snällt eller ge välmående till natur och miljö.

Det är helt falsk varudeklaration. Får man ens säga så? Det är som att säga att en förkylning är hälsofrämjande för att den inte leder direkt till döden.

Att däremot säga att det är mindre miljöfarligt är korrekt. Men det säljer väl inte. Jag tycker bara att vi som konsumenter borde reagera mer och ifrågasätta. Det har jag bestämt att jag ska göra.

https://cdn3.cdnme.se/2004605/7-3/pic_519f788dddf2b3639791e733.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0