Walk a mile in their shoes

Det är svårt att inte notera det som sker i Sverige just nu. Jag har oerhört svårt däremot att ta ställning. I mina ögon finns det bara förlorare.
Det jag också är helt övertygad om är att media med kvällspressen i spetsen "are having a field day" Jag tror (misstänksam som jag är) att vi serveras sanningar som säljer lösnummer och icke att förglömma, ger ringar på vattnet som sedan säljer mer lösnummer.
Jag tror också att täckningen i media får en massa halvskruvade människor att se sin chans till att starta medborgargarden. Många människor väljer att minsann stötta polisen eller säga rent osmakligt rasistiska saker om andra människor.

För det är ju där jag tycker det står. Människor. Några bor i områden och får sina bilar skolor och annat materiellt förstört. Människor som jobbar som poliser. Människor som i någon form av frustration tar saken i egna händer vare sig det är elda bilar eller starta medborgargarden.

Jag kan inte säga att det ÄR si eller så. Att den eller den saken är rätt eller fel. Jag, som sagt tror vi blir aningen om inte mycket manipulerade av media och jag tror det är lite mer komplext än något man kan basunera ut som sanningar i media.

Jag önskar alla att tänka själv, tänka kritiskt och inte döma någon sida allt för hårt. Att föregå med goda exempel och att visa lite jävla förståelse. För alla inblandade. Sist men långt från minst; det vore bra med mindre sensationsjournalistik.

Det är bara vad jag tror när jag riktigt tänkt efter. När du riktigt tänkt efter och lagt din egen osäkerhet och ditt allmänna missnöje åt sidan och inte ger luft åt ditt behov att skälla, skylla och nedvärdera andra för att du egentligen är missnöjd med dig själv - vad tror du då?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0