If you let me stay....

Jag har nu gjort två veckor på mitt nya jobb och jag trivs bra. Jag funderade i morse när jag åkte hit på hur det är här och jag jämförde med det jag gjort innani sommar. 

När jag kom hem från USA i juni så hade det gått åt en förskräcklig hög med pengar så jag ville börja jobba direkt, jag hade sökt det som nu är jobbet jag har idag men det kändes att det skulle kunna ta lite tid. Så vad göra? Jo jag ringde till PIMA och erbjöd mig att göra vad som helst under tiden fram... 

Först hamnade jag som städerska och det är percis som det låter  - inte så kul men det var bara en dag och det var en lite kul halvgalen finska jag jobbade med så den dagen gick fort.

Sen hamnade jag på VAG's lager i Nykvarn. Det handlar om att plocka varor/bildelar ur en jättelåda och lägga i andra lådor enligt en plocklista. Inte svårt och jag gillar ju bilar så det är helt okej - trodde jag. Personalen i allmänhet vantrivs och sprider en ganska otrevlig stämmning i hela lagret. Man har rast exakt på minuten och är det lugnt och du vill sätta dig ner en liten stund så: NEJ! Direkt kommer det en människa  (ofta en tjurig man) och säger åt dig att gå och göra något det eller detta.... när man då väl har rast så vill man i mitt fall gå ut och ta en cig.......det får man. På specifikt anvisad plats och det är en inhängnad grusplan som är liten och det finns inte en chans att sätta sig ner! Det var en dryg vecka som jag var där och fy fan vad trist det var!! 

Efter det blev det lugnt och jag gick obokad - jag hade intervju här och jag fick ett jobberbjudande på Lernia som jag ville ha men trots allt inte tog till slut. 

Jag fick ett erbjudande om att jobba på Ösermalms Saluhall med sopsortering, självklart tog jag det och den veckan åkte jag dessutom kommunalt - det luktar inte gott där men det var ett helt okej jobb. Jag skötte mina tider själv och det var fantastiskt bra väder den veckan. Jag hade dessutom trevliga människor omkring mig att jobba med så det var helt okej Ganska tungt periodvis och lite läskigt eller äckligt med råttor i garaget men som helhet riktigt bra.

Sist men inte minst blev det en vecka på Spendrups Bryggeri, där jobbade jag med en kines och en polack som hette Robban, ett enahanda monotomt jobb men trevliga människor där. Alla precis alla säger hej  och är allmänt trevliga.

Så blev sommaren - jag är tacksam för att jag det inte är något av de ställena jag ska jobba fast på men det har varit utvecklande och trevligt att se och uppleva. 

Nu sitter jag här: På Stockholms Åkeri - trivs riktigt bra. Dom jag jobbar med är alla trevliga och det är högt i tak här. Skämten är många och emellanåt råa men hjärtliga.Chaufförerna har jag inte träffat alla än men det verkar okej på telefon. Jag gissar att chaufförer och åkare tycker att det blir lite så där med ny trafikledare - de gillar inte förändring i min erfarenhet och förutfattade mening men det löser sig nog. Jag försöker klämma in så mycket information jag bara kan för att övergången ska bli så smidig som möjligt.

Nästa vecka ska jag eventuellt få åka med lite och se lite tippar och kunder. Det ska bli sktikul och jag ser fram mot det. Det känns som om jag kommer trivas och utvecklas på jobbet. Det är en mycket god personalpolitik här. Frukt kommer, det är frallor på fredagar och gott kaffe. Dessutom två kranar med kallt vatten både med och utan bubblor! Schysst ju! Här kan jag stanna...



Kommentarer
Limi

positivt inlägg, visar på lite (mycket) jävlar anamma!!! Gör en glad att läsa :-)))))

2010-08-13 @ 22:41:39
DD

Du är lika positiv som min A. Ser det ljusa och glada och positiva. Verkligen kul. Jag läser din blogg och tänker - jag ska bli som hon. En jävla positiv jävel! ;D



Bra att du triv. Kram



2010-08-16 @ 07:36:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0