Logiskt

Helgen har varit fylld av irritationsmoment - glädje - drama - lugn - stora stunder - vila - svåra stunder 

Fredagen började med att Mårten ringde innan 7, han ville egentligen ingenting…men det är ju lite typiskt honom. Han ringde på natten igen kl 02 och då var han full och ville inget heller så det var helgens absoluta irritationsmoment. 

På lördagen åkte vi GAZ med Catarina och Robert, det var så kul, Lovisa och Catarina badade från bilen/båten. Riktigt nice. (bilder kommer) Vi åt gott och hade bara kul och mådde gott!  Helgens glädje 

Lugn hittade vi redan på fredan (rimmade lite där) och hela helgen kunde vi ladda batterier och må gott gott! 

Min pappa ringde på natten mellan fredag och lördag (japp samma som Mårten) men dock två timmar senare så 04 ringer pappa och är helt utom sig och ska åka ambulans säger han. Det visade sig att det inte behövdes alls och lugnet lägrade sig igen. Det dramat räckte. 

Att ligga i sängen och prata och skratta, åka bil, äta gott och dricka gott. Ägna sig åt den man tycker så oerhört mycket om. Det är vila och det blev mycket vila i helgen. 

Vi åkte också till Lager 157 för att inhandla kläder. Jag tog med mig 5 par byxor och lite tröjor därifrån. Planen var att prova hemma i stugan i lugn och ro. Det gjorde jag - stärkt av en cider tillochmed. Det gick - inte. Alla fall och fanimig. Jag köpte en tröja, en väst och en skjorta. Helgens svåra stund. Bättre lycka nästa gång. :)

Hemma på söndagen träffade jag och Sara min pappa en stund det var trevligt, Sara är verkligen duktig när det gäller pappa och få det att bli naturligt. TACK tjejen för det. Sen åkte vi och hämtade Lovisa och tillsammans hämtade vi Kinamat som vi åt vid vattnet. Sara körde hela vägen och med den äran. Trevlig och stor stund. 

Sammanfattnningsvis så har jag haft en bra helg och är pepp för veckan, första dagen är snart till ände. Fick ett underbart mail av Linda - hon är så rolig och gullig.  Sämst i helgen var att jag inte badade och bäst i helgen var förtroliga nära samtal och kärlek och tända ljus.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0