Star!

Tilll jobbet har jag en resa på allt mellan 20 min och en timme. Det beror på vilken väg jag tar och det valet avgörs på grund av trafiksituatuonen.
Hur som - jag tycker det är rätt skönt för på morgonen kan jag ställa om och bli "jobbAnnakarin" och på vägen hem kan jag avsluta dagen och bli privat igen. Det är en skön stund.

Hela vägen lyssnar jag på radion och jag har valt att lyssna på STAR fm, där spelas gammalt och nytt och jag gillar blandningen. Ofta är det låtar från förr med härliga minnen och jag sitter i bilen och sjunger och faktsikt dansar! I bilen i min ensamhet är jag vass på att sjunga, jag blir popstjärna för en stund. Jag gissar att jag ser
helt rabiat ut och säkert skrämmer jag folk i bilarna runt mig. Kanske är du ute och åker och ser en röd volvo 940 (oftast) eller en blå 740 där det sitter en idiot och sjunger för full hals då är det jag! 
 
På STAR fm har dom en nyhetsuppläsare som heter Isabella Norman - hon har en galet tillgjord röst - absolut ingen radioröst tycker jag. Hon låter som en riktig fortis i mina öron alla fall och jag har klart svårt att stå ut. Jag vill bara ringa upp henne och säga att för fan!!! Använd din egen röst. Sen slog det mig att det kanske faktiskt är det, vem är jag att döma? Men å andra sidan är det viktigt tycker jag då med rösten i etern.... 

Gå in och lyssna själv och avgör - oavsett vad du tycker får  du en massa bra musik och det är inte fel.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0