Sunday blues

Helgen spenderades med rimstuga på Kvarntorp. Mycket trevligt och det var massa vin god mat och som alltid en härlig stämning. Sara var med och vi var alla ute och åkte pulka efter jeepen. Extremt häftigt - att åka pulka igen i någon backe lär bli som spik i foten. Att åka efter en bil med många hundra hästar rakt ut på en åker - ja det går inte att beskriva. You had to be there.

Idag har vi nu bakat pepparkakshus, gjort knäck, hängt upp apelsiner med nejlikor och gjort egna maränger.
Strax ska jag kanske ta ett bad om jag orkar. Jag är rätt seg och egentligen vill jag skriva - lyssna på musik som säger något och dricka vin. Jag känner att jag har en massa att få ur mig och jag känner att jag är på det humöret men känner också att jag inte riktigt får det ur mig idag. Som en broms inne i huvudet och i mina fingrar.
Jag skulle behöva skriva ett sms som jag bävar för att skriva men som måste bli skrivet. Kanske är det just det som låser mitt skrivande här också. Jag upptäckte något i helgen eller egentligen har jag vetat det länge men när det blev uttalat så bestämde vi att jag ska ta tjuren vid hornen så att säga. Jag är inte konflikträdd men det här smset vill jag inte skicka. Det kommer väcka en del i mig och det kommer bli svårt men jag måste nog.

När jag lägger mig kommer det ena efter det andra till mig som jag vill skriva, så fort jag sätter mig här så blir det stopp. Jag har en massa tankar i mitt huvud som jag behöver få ord på och få ur mig. Jag ska jobba på det.
Kanske ska jag skriva ett inlägg som jag inte publicerar? Kanske jag bara ska skriva ur mig orden oavsett hur de kommer? Kan bli så.

Veckan som kommer är full av jul och massa trevligt - jag ser fram mot det. På torsdag är det skinka och granfixa. Det ska bli riktigt trevligt. Det kommer bli fint här tror jag. På Julafton kommer Catarina, Robert, Sara, Sebastian (om jag har tur) och eventuellt Sonya. Det blir nice. Ska bli lite spännande att se hur det blir för våra gäster och även min sambo inkluderat där, för jag inser nu att jag gjort ganska mycket jul och ingen av dem är julpersoner. Så när granen är klädd, skinkan klar, köttbullarna rullade, sillen inlagd, kalvsyltan, patén, laxen, ägghalvorna i kylen, knäcken på bordet och chokladmoussen i kylen ja då är det jul.

Jag tror vi kommer ha trevligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0