Va fan!!

Idag har det varit HELT galet. Vädret påverkar mitt jobb i allra högsta grad, på flera sätt. Det blir mer svårframkomligt och det blir irriterade chaufförer och det blir hets på alla plan.
Idag var det värre än någonsin, men för att få hela bilden måste vi gå tillbaka till tisdag eftermiddag kl 17.

Då hade vi ett kort expeditionsmöte kring rutiner och allt på kontoret. Helt plötsligt utbrister en av de nyanställda kvinnorna (kärring) att jo men vi kanske måste börja vårda språket. Cilla, jag och några till tittar på varandra och inser att det är vi som just fick på moppo.....Så vi pratade efter mötet och insåg att vi får börja lägga munkavle på oss själva och använda alternativa ord. (inte lätt när man är arg och med lätt tourette)

Idag då:
Jag ska dela ut jobb, jag ringer en ganska ny chaufför, han har i och försig jobbat för oss tidigare men ny för mig. Jag berättar att jag har en ganska rörig dag imorgon och att jag bland annat har en körning 05,00. Han säger ja....jag börjar inte gärna 5. Jag svarar nä vem fan gör det? Sen roddar jag om och ringer honom på nytt och då berättar jag att han ska köra hämtningar kl 16 imorgon. Då ifrågasätter han det för så gjorde vi inte förr och tippen är ju stängd och bla bla bla!! Jag blir irriterad och säger att jo men vi går ju också back så det kanske är dags för nya rön??? Han börjar yra om sin körtid varpå jag säger att du kan ju välja att börja kl 8 om du vill....

Sen lägger vi på och jag tänker inte mer på det. MEN - det är ju chaufförer och ta mig fan - killen har ringt upp en annan chaufför som sen i sin tur ringer mig och frågar vad jag menar - vi måste lära våra kunder att de kan inte beställa hur som helst!!!!!!!!!!! VA????????????????????? Chauffören den äldre orerar en lång stund om hur saker är i hans värld och bla bla bla...han gör allt han kan för att läxa upp mig.

Jag hade ganska långt samtal med chauffören och bara informerade om att så här är det och så här gör vi nu.

Jag lägger på, är så förbannad och upprörd och vill bara skrika rakt ut:
JÄVLA FÖRBANNADE PISSCHAUFFÖRER! DÖDEN DÖ SKA NI OCH NI KAN DRA ÅT HELVETE - SER JAG ER PRIVAT TID SKA JAG KÖRA ÖVER ER OCH SEDAN BACKA OCH KÖRA ÖVER ER IGEN - FÖRBANNADE TESTOSTERONSTINNA JÄVLA SKITAPOR!!!!!!!

Men igen - det gick inte just då så det blev lite ******** men usch då! Aj vad tokigt han beter sig.

Nu har hon gått och jag är uppe i varv - ska spela musik på vägen hem så det dånar!!



Kommentarer
Michaela

Åååååh vad jag känner igen mig.... helt förjävligt! Men det är ju utan tvekan tio gånger värre för dig eftersom du har dina egna känslor, plus kärringen som en hök plus alla jävla chaufförer. Förjävligt!

Hoppas du får en bra fredag istället =)

2010-12-17 @ 07:17:18
URL: http://michaelastappe.blogg.se/
DD

Kunden ska läras?



Det första JAG fick lära mig var att "kunden har alltid rätt". Kanske dags att hyra in mig som konsult och föreläsare för er firma??? ;D



Jag kan lära dom och svära åt dom =P



Kram AJ. Du fixar detta!

2010-12-17 @ 07:43:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0